Győzelem vagy Szibéria!

Vastüdő a Fészbúkon

Vastüdő on Facebook

Utolsó kommentek

  • Csk: @Ifjúsági Diabétesz Blog: Köszönjük! Reméljük, sikerült nyerni! (2014.11.19. 12:54) Továbbra is lejtőn
  • Ifjúsági Diabétesz Blog: majd legközelebb jobb lesz! mi se nyertünk sajnos, de utolsó fordulóban próbálunk egyet előzni! Ha... (2014.11.14. 12:26) Továbbra is lejtőn
  • Csk: @csuzlee495: Nincs semmi gond! :) Csapatunk történelméből idézve: "A VASTÜDŐ-n sem kellett sokat g... (2012.06.01. 23:23) Sértés
  • csuzlee495: @Csk: Bocsi, hogy csak most reagálok. Tényleg véletlenül jött a vastüdő. Nem is rátok gondoltam, ... (2012.06.01. 20:22) Sértés
  • sosemondd: Kalaplengetés, stand-up ovation, leborulás! Óriási volt, sajnálom, hogy kihagytam! Bravó, Csabi! ;) (2012.05.20. 20:09) Mint kés a vajban - Tornagyőztes a Vastüdő
  • Utolsó 20

No one likes us

Cikótól a Harvardon és a Reichstagon át akár Szibériáig

2012.03.14. 11:28 sosemondd

Beszélgetésünket azzal zárja, hogy még egyszer kiemeli: nagyon örül, hogy a csapat fenntartotta számára a helyet, és még soha nem volt ilyen motivált, mint most, ezért ég a bizonyítási vágytól. Fölösleges dolog hangsúlyoznia oly’ nagyon, hiszen süt minden mondatáról az elszántság – az ő fejében kicsit sem jár Szibéria, csak a győzelem és a győzelem. Négyszemközt csapatunk Harry Potterével, aki a hasonlatot a sebhelyes homlokú varázslóval határozottan visszautasítja, ám a bulváros ostromot rendületlenül állja, és természetesen készséggel válaszol minden kérdésre. Így megtudjuk, hogy mi igaz az érdekházasságáról, a winchesteres kötődéséről, elárulja, hogy mennyi gólt ígér a szezonra és hogy mi van a Reichstag alatt…


– Áron, üdv újra itt! Túl vagy egy amerikai, majd egy német vendégjátékon, mi az, ami mindig visszahúz téged a Vastüdőhöz?

– Ez nagyon egyszerű: a vezetőség döntése. Lejárt a kölcsönszerződésem, és ide tartozom. Ide, ahol mindig örömmel játszom.

– Az elmúlt hónapokban Nürnbergben szerepeltél, míg korábban Bostonban. Miben fejlődtél ezen időszakok alatt?
– Ki kell emelni, hogy a tengerentúlon és a Németországban is nagyon színes képzésben volt részem, hiszen a helyi kultúra mellett az amerikaiaknál megismerkedtem a mexikói, latinos felfogással, míg a németeknél volt török, svájci, osztrák, brazil légiós is, s mindez a pörgés és konkurenciaharc talán nem vált hátrányomra. Bostoni tartózkodásom alatt játszhattam például a Harvard pályáján is, nagy élmény volt.

– Olyan vagy kicsit, mint Harry Potter Roxfortban: mindig eltűnsz, majd a legváratlanabb időpontokon és helyeken bukkansz fel. Arra kérlek, hogy jellemezd magad egy kicsit szurkolóinknak!
– A Harry Potter-hasonlatot határozottan visszautasítom! Azt viszont elismerem, szeretném, hogy jobban megismerjék a nevemet. Mivel a többséghez képest később csatlakoztam a Tüdőhöz, még nem alakulhatott ki olyan intenzív kapcsolat köztem és köztük, ami elvárható lenne. Magamról annyit, hogy korábban legtöbbször védőként szerepeltem, de remélem, hogy ebben a szezonban az előrejátékommal és a góljaimmal is a kegyeikbe férkőzöm.

– Meglehetősen furcsa kéréssel álltál elő a szezon előtt, hiszen azzal fordultál a szakmai vezetéshez: ne a védelemben vegyenek számításba.
– Így van. A nürnbergi időszakom alatt előrébb szerepeltem, és ebből jó eredmények születtek. Úgy gondoltam, érdemes ezt megbeszélni, hátha itthon is bejön. Hálás vagyok, hogy az első meccsemen már ebben a szerepkörben bizonyíthattam.

– Játszottál egyébként már korábban csatárt?
– A Cikóban (Tolna megye, akkor másodosztály, Áron szülőfaluja – a szerk.) középpályásként, majd védőként szerepeltem, a középiskola alatt főleg középpályást játszottam, majd a Winchesterben hátul voltam, de barátságos meccseken, edzéseken szinte mindig amolyan támadó szellemű középpályást játszottam legszívesebben.

– Nos, akkor fel kell tennem a kérdést: hány gólt ígérsz a szezonra?

– Van tizenegy meccsünk, így ha lehetőségem lesz elöl szerepelni, akkor nyolc-kilencet reálisnak tartok.

– Kicsit még külső szemlélőként nézve milyennek látod a mostani Vastüdőt?
– Nagyon jó a garnitúra, így külön köszönet érte, hogy fenntartottak egy helyet számomra. Nagyon örülök, hogy nem kerestek új játékost a helyemre. A csapat magja jól ismeri egymást, így az összhanggal nincs gond. Továbbá, az is észrevehető a csapat játékán, hogy a holtszezont nem töltötte tétlenül, hanem edzéseket tartott. Ami nekem egyedül hiányzott korábbról, az a kicsit erősebb külső kontroll, egy olyan edző vagy ilyen típusú ember, aki – olykor keményen – meghatározza az irányvonalat. Legalábbis mielőtt kimentem volna Nürnbergbe, nekem így tűnt. Lehet, hogy ez azóta változott, de akkor olykor eluralkodott az össze-visszaság.

– Egyik erőszakosabb játékosunk Áron-átkot emlegetett azzal kapcsolatban, hogy veled még nem sikerült feljutni. Mit válaszolnál erre a kritikára?
– Csak mert arról az egy feljutásról lemaradtam? A válaszom: velem még soha nem estünk ki!

– Büszkén hirdeted winchesteres múltadat. Mit gondolsz, ez nem veszi ki magát rosszul?
– Ugyan már! (nevet) Amellett, hogy a Winchester–Vastüdő összecsapások voltak a mindenkori rangadók a Pázmányon, a két csapat a legjobb kapcsolatban volt egymással. Én nagyon szívesen gondolok vissza azokra az időkre, hiszen Pázmány-kupát és -bajnokságot nyertem a Winchesterrel. Volt bennem némi tüske amiatt, hogy az akkori csapatkapitányunk átpártolt, emiatt neki soha nem bocsátok meg, de ez már a múlt. (Ezen kijelentés személyeskedő hangvételétől a szerző nyomatékosan elhatárolódik! – a szerk.) Az pedig ugyancsak tény, hogy akkor a Winchester–Vastüdő volt „a” rangadó, hiszen mindkét csapatot a kolesz termelte ki. De úgy vélem, ma már aligha bánt bárkit is a csapatból a múltam, hiszen legjobb tudásommal igyekszem a Tüdőt segíteni.

ÁRON LEGJEI
– A Vastüdő történetének legjobb játékosa?
– Két díjat osztanék ki. Az egyik Wundi, mert egy őstehetség, zseniális dolgokat tud a pályán. A másik pedig Branko a szíve miatt és ahogy minden meccsre odateszi magát száz százalékban.

– Legjobb barát a Vastüdőből?
– Természetesen megmaradt a winchesteres kötődés, ami most is számít. Másrészt pedig Bazsóval ugye osztálytársak voltunk középiskolában.
– Bazsó?

– Igen. Én mindig így hívom. Középiskolában egyszer bajnokságot nyertünk közösen, és egyszer majdnem összecsaptunk a Cikó SE-Kölesd Tolna megyei másodosztályú rangadón, de én épp nem szerepeltem azon a találkozón – szerencséjére...

– Legemlékezetesebb Vastüdő-pillanat?
– A „havas” meccsünk Gazdagréten, amit félidőben abba kellett hagynunk a zord körülmények miatt. Zseniális volt, köszönet érte a szurkolóknak is!

– Kicsit át kell eveznünk a bulvárvonalra. Elmeneteled idején felröppentek különböző, azóta sem teljesen világos – se nem cáfolt, se nem megerősített – sajtóhírek, miszerint nemzetbiztonsági okokból kellett elhagynod a Vastüdőt és az országot. Mi igaz ebből?
– Hát az egész történet számomra sem világos teljesen, csak a szenzációhajhász Bulvártüdő kreálmánya. Németországi tartózkodásom alatt találkoztam ugyan a német parlament egyik munkatársával, aki mellesleg régi ismerősöm, ő megmutatta a Reichstag alatt található focipályát, ahol a miniszterek (valamint a biztonsági személyzet tagjai) szoktak játszani, de ajánlattételről szó sem volt.

– Értve. Ám még így is maradt bulvártéma, amin csámcsoghatunk: amerikai utad kapcsán egyik játékosunk megjegyezte, egy zsíros szerződésért még érdekházasságra is képes vagy. Reakció?
– Ha szigorúan az időrendet és a tényállást vesszük, akkor ez még igaznak is tűnhet. Ám az azóta eltelt idő bizonyítja, hogy ennél sokkal többről van szó, szóval vigyázni kell az ilyen mende-mondákkal.

– Egyik olvasónk szakértői véleményt kért tőled: ha marektingokokból betörünk a kiskereskedelembe, akkor milyen legyen a Vastüdő-pizza?
– Feltétlenül szalontüdő legyen rajta a feltét! Ez elég ütős is lesz.

– A többiekkel beszélgetve már többször felszínre került a téma, hogy jövőre tíz éves a Vastüdő. Te milyen ünneplést tudsz elképzelni ez alkalomból?

– Először is szerintem a Béla által felvetett edzőtábor nagyon jó ötletnek hangzik, ami ha jól sül el, jövőre is kiváló alap lenne. Másrészt a jubileumon szerintem visszatérhetnénk a gyökereinkhez, és ünnepelhetnénk Piliscsabán. Mondjuk kihívva az aktuális Pázmány-bajnokot vagy egy Jenő-válogatottat.

– Végszó: győzelem vagy Szibéria?
– Erre mit mondhatnék? Egyértelmű, nem?

 

Szólj hozzá!

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://vastudo.blog.hu/api/trackback/id/tr304316164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása